Dit programma omvat het onderhoud en verbetering van het onderhoud van de openbare ruimte en het uitvoeren van maatregelen voor een betere bereikbaarheid en verkeersmobiliteit, parkeren en de realisatie van nieuwe fysieke infrastructuur. De belangrijkste taken van dit programma zijn het uitvoeren van beheertaken, het veiligheidsonderhoud, het dagelijks- en regulier onderhoud, het groot onderhoud, herinrichtingen in de openbare ruimte en het exploiteren van het haven- en parkeerbedrijf. Wij regisseren de uitvoering van deze kerntaken. Tegelijkertijd transformeren wij naar een stimulerende, faciliterende en loslatende gemeente, die ruimte biedt aan burgerinitiatief en zelfbeheer.
Naast de zorg voor een (duurzame) instandhouding van de leefomgeving zijn er in de loop der jaren een aantal belangrijke zaken/waarden toegevoegd aan de maatschappelijke betekenis van de openbare ruimte voor de gemeenschap. Deze staan uitgebreid beschreven in de vastgestelde Visie Leefomgeving en worden samengevat in de hieronder genoemde 4 pijlers.
Daarnaast bestaat dit programma uit enkele publiekrechtelijke taken voor onderdelen die aan de openbare ruimte zijn gerelateerd. Dit zijn de ligplekken in de havens, inritten, rioolaansluitingen, verkeersbesluiten, kabels en leidingen en begraafplaatsen.
De verhouding tussen overheid en de samenleving verandert. Voor Deventer is de visie Leefomgeving het uitgangspunt. De visie gaat uit van 4 pijlers:
- Schoon, heel en veilig
- Bewuste inrichting
- Maximaal rendement
- Ruimte voor initiatief
Door het teruglopende investeringsvermogen bij zowel gemeente als partners transformeert de instandhouding van de openbare ruimte naar een meer organische manier van buurtvernieuwing. Wij brengen kleinschalige ontwikkelingen en reguliere beheermaatregelen organisatorisch en financieel onder in één proces.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - Waardering openbare ruimte
Inwoners waarderen de openbare ruimte in 2018 gemiddeld met een 6,7.
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
In de openbare ruimte zorgen wij voor regulier en klein onderhoud op het vastgelegde beeldkwaliteitsniveau conform de CROW systematiek. Wij verzorgen het technisch onderhoud aan installaties en objecten (zoals bruggen, viaducten, rioolstelsel en speelplaatsen).
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
We voeren groot onderhoud en vervangingsonderhoud uit (MJOP-MIND 2019-2022; jaarschijf 2019). Bij het uitvoeren hiervan zoeken we (maximale) meerwaarde op de terreinen van beleving, participatie, gezondheid, ecologie, TEEB (waarde van groen) cradle to cradle, klimaatadaptatie, energie en social return.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Wij voeren diverse (wettelijke) beheertaken uit, waaronder:• Calamiteiten/veiligheidsonderhoud;• Storingsdienst;• Inspecties;• Storingsmeldingen;• Innen van parkeergelden en havengelden;• Gegevensbeheer;• Exploitatiekosten (huur en energie);• Belastingen;• Handhaving en Toezicht.Dit doen wij ook voor de IJsseloevers
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Zorgdragen dat onze digitale basissystemen (registraties) op orde komen/blijven waardoor we toekomstbestendig zijn en onze kapitaalgoederen duurzaam kunnen blijven beheren en zowel inhoudelijk als financieel kunnen sturen en beheersen.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
De ervaren overlast van ratten wordt zoveel mogelijk beperkt. Het aantal ratten wordt beheerst en het aantal meldingen van ratten in de openbare ruimte is uiterlijk vanaf eind 2021 terug op het niveau van het aantal meldingen in 2010 (totaal 20 meldingen per jaar).
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Wij starten in 2019 met de realisatie van een nieuw skatepark.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Als gevolg van het veranderende klimaat neemt de kans op wateroverlast toe. Op basis van het gemeentelijk rioleringsplan voeren wij jaarlijks maatregelen uit om de druk op ons rioolstelsel te verlagen. Dit is mogelijk door het afkoppelen van hemelwater en de aanleg van infiltratieriolen die afvoeren op het oppervlaktewater. Wij verhogen het budget waardoor wij meer maatregelen kunnen nemen.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
In 2019 worden de middelen aangewend om het klimaatadaptatieplan te maken.Wij gaan met een extra investering een kwaliteitsimpuls geven aan het openbaar gebied in het vernieuwde winkelcentrum De Flora in Colmschate.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Doelstelling - Het verbeteren van de bereikbaarheid en doorstroming
Het verbeteren van de bereikbaarheid en doorstroming.
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Prestaties
In 2019 gaan we verder met de planvorming van het verbeteren van de fietsstructuur rond de A1 recreatief en utilitair.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
De tunnel in de Oostriklaan wordt in 2019 opgeleverd
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
In 2018 zijn we gestart met de reconstructie van de Brinkgreverweg. In 2019 wordt deze reconstructie afgerond.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Doelstelling - Vergroten van het aantal verplaatsingen te voet, per fiets of over water
Het vergroten van het aantal verplaatsingen te voet, per fiets of over water.
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Prestaties
We verbeteren de fietsinfrastructuur door:- reconstructie Keizer Karellaan (incl. fietspad);
- start omvorming fietspad Oerdijk tussen Cröddendijk en kom Lettele van asfalt naar beton.
- start omvormen fietsinfrastructuur Margijnenenk/Lebuinuslaan/Overstichtlaan van tegels naar asfalt.
- reconstructie Keizer Karellaan (incl. fietspad);
- start omvorming fietspad Oerdijk tussen Cröddendijk en kom Lettele van asfalt naar beton.
- start omvormen fietsinfrastructuur Margijnenenk/Lebuinuslaan/Overstichtlaan van tegels naar asfalt.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Doelstelling - Vergroten van de bezoekersaantallen en verblijfsduur
Het vergroten van de bezoekersaantallen aan en de verblijfduur in de binnenstad.
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
In 2019 gaan we verder met de planvorming en voor de herinrichting van de Keizerstraat en pleinen in de binnenstad. We starten in 2019 met de herinrichting van de Keizerstraat. Wij stemmen dit af met andere ontwikkelingen in de binnenstad.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
We gaan verder met de vernieuwende aanpak van sturen op beleving en de aanpak van overlast en ongewenst gedrag in de openbare ruimte. De samenwerking met Philips wordt voortgezet.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Tot het moment dat een definitieve oplossing is voor bewaakt fietsparkeren in de binnenstad gaan wij tijdelijk de bewaakte fietsenstalling Lamme van Dieseplein doorzetten.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2019
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2019
Wijzigingen deze periode
Omschrijving | Taakveld | Voorstel | Soort afwijking | |
---|---|---|---|---|
Fietsroute Margijnenenk Overstichtlaan | 2.1 Verkeer en vervoer | Budgetoverheveling | ||
Dekking binnen eigen programma Als uitwerking van het thema duurzame mobiliteit is binnen het MJOP-MIND het accent gelegd op verbetering van de fietsinfrastructuur. De fietsroutes langs de Margijnenenk, Lebuinuslaan en Overstichtlaan en over de rotonde Laan van Borgele vormen belangrijke schakels in het Deventer fietsnetwerk en moeten verbeterd worden. Er wordt op dit moment gewerkt aan een programma van eisen en een voorlopig ontwerp. Vanwege afstemming met diverse belanghebbenden duurt dit langer. Er moet uitstel worden gevraagd voor de subsidies voor de rotonde Laan van Borgele en het 1e kwart van de fietsroutes, omdat de uitvoering hiervan pas in 2020 mogelijk is. Voorstel is bij de jaarrekening het uitvoeringsdeel van de rotonde en het 1e kwart van de fietsroute over te hevelen naar 2020. Het gaat om €885.000. | ||||
MJOP Wezenland en Keizer Karellaan | 2.1 Verkeer en vervoer | Budgetoverheveling | ||
Dekking binnen eigen programma Vanwege een uitgebreide variantenstudie in overleg met omwonenden en de Fietsersbond zal naar verwachting dit najaar gestart kunnen worden met de civiele werkzaamheden. Deze lopen door in 2020. Het voorstel is bij de jaarrekening het uitvoeringskrediet van €1,1 miljoen over te hevelen. | ||||
Fietsstructuur A1 | 2.1 Verkeer en vervoer | Autonome budgettaire afwijking | ||
Dekking binnen eigen programma Om het plan voor de aanleg van de fietsstructuur conform het gebiedsplan verder uit te werken is bij de eerste kwartaalrapportage €50.000 voorbereidingskrediet beschikbaar gesteld. Voorgesteld wordt dit krediet met €80.000 op te hogen en te dekken uit beschikbare krediet.Binnenkort wordt uw Raad geïnformeerd over de stand van zaken van het project. | ||||
Strategisch bomenbeheer | 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | Nieuw beleid | ||
Verrekening met Algemene middelen Het voorstel is het bomenbeheer op een andere manier te organiseren. Met strategisch bomenbeheer wordt de huidige snoeicyclus opgehoogd, waardoor de kwaliteit van het bomenbestand toeneemt. Dit leidt tot een betere beleving bij bewoners en een afname van het aantal meldingen. De huidige snoeicyclus van het snoeien van alle bomen 1x per 6 jaar gaat naar snoeien van alle bomen 1x per 3 jaar. Daarbij worden in de cyclus van 3 jaar alleen de bomen gesnoeid waarbij dat noodzakelijk is. Om te kunnen vaststellen in hoeverre snoeien noodzakelijk is, vindt een uitgebreidere Boom Veiligheid Controle (BVC+) plaats. Hierdoor kan eerder worden bijgestuurd en worden tekortkomingen/ziektes eerder gesignaleerd. Het digitaal vastleggen van de BVC+ keuring en eenduidige wijze (uitgangspunten Handboek Bomen) zorgt voor meer inzicht in snoeibeelden en ontwikkeling bomen en daardoor een betere voorspelbaarheid. Strategisch bomenbeheer betekent in 2019 een extra kostenpost van €690.000 ten laste van de algemene middelen. Hier staat een structureel voordeel tegenover van €50.000 in 2020 en €250.000 in 2021 en 2022 en structureel €195.000 vanaf 2023. Het voorstel is dit voordeel ten gunste te laten vallen van de algemene dekkingsmiddelen. | ||||
Beschoeiingen | 7.2 Riolering | Autonome budgettaire afwijking | ||
Dekking binnen eigen programma De beschoeiing in het water langs de Bastiaanstraat moet worden vervangen. Dit wordt gedekt uit de voorziening riolering. | ||||
Technische wijziging | diverse | |||
De cijfers in de programma’s worden ook aangepast naar aanleiding van technische wijzigingen. Zie voor nadere informatie de bijlage. | ||||
Eikenprocessierups | 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | Autonome budgettaire afwijking | ||
Verrekening met Algemene middelen Dit jaar is de overlast door de eikenprocessierups (EPR) landelijk, en ook in Deventer, hoger als vorig jaar. In 2018 was de overlast hoger als in 2017, we zien dan ook een stijgende lijn in het aantal meldingen en bomen waarin EPR zit. Om de overlast van de EPR in de openbare ruimte te verminderen worden de rupsen weggezogen. Een melding bestaat gemiddeld uit 5 bomen, in het totaal gaat het dus om circa 4.000 bomen welke behandeld moeten worden (stand van zaken medio 2019). Ter vergelijk met vorig jaar, op 22 juni 2018 waren er 460 meldingen over 1.315 bomen. In het contract tussen gemeente en HGB is voorzien in de bestrijding van EPR voor een bedrag van €85.000. De prognose op basis van bovenstaande is dat er €280.000 benodigd is. Dit betekent dat in 2019 een bedrag van €195.000 als aanvullend budget nodig dat ten laste komt van de algemene middelen. De verwachting is dat dit bedrag ook de komende jaren structureel nodig zal zijn in de meerjarenbegroting. | ||||
Stormschade | 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | Autonome budgettaire afwijking | ||
Verrekening met Algemene middelen Op 4 en 5 juni heeft er opnieuw een storm huisgehouden in Oost Nederland, ook in Deventer. Deze storm heeft verspreid over Deventer schade veroorzaakt. In totaal zijn er 80 individueel geregistreerde bomen omgewaaid. Daarnaast zijn er nog 50 niet individueel geregistreerde bomen (veelal bomen in bosachtige gebieden) omgewaaid. Deze bomen zijn verwijderd. Daarnaast waren opruimwerkzaamheden (losse takken) noodzakelijk en moesten bomen met forse kroonschade gesnoeid worden. De kostenraming van reeds door Het groenbedrijf (HGB) uitgevoerde werkzaamheden bedraagt €200.000. Voor herplant (excl. vervolgschade aan asfalt, verhardingen, overige voorzieningen) is €235.000 geraamd. Het voorstel is de totale kosten van €435.000 te dekken uit de algemene middelen. De kosten voor het opruimen van de schade komen ten laste van het jaar 2019 en de kosten voor herplant ten laste van het begrotingsjaar 2020. |
Exploitatie
(bedragen x €1.000)
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Lasten | 34.391 | 2.630 | 37.021 | 1.075 | 38.096 |
Baten | 14.243 | -40 | 14.204 | 0 | 14.204 |
Saldo | -20.148 | -2.670 | -22.818 | -1.075 | -23.893 |
Exploitatie: Specificaties wijzigingen deze periode (bedragen x €1.000)
Onderwerp | 2019 | |||
Eikenprocessierups | Lasten | 195 | ||
Stormschade | Lasten | 200 | ||
Strategisch bomenbeheer | Lasten | 690 | ||
Technische wijziging | Lasten | -10 | ||
Totaal lasten | 1.075 | |||
Baten | 0 | |||
Totaal Baten | ||||
Saldo | -1075 |
Reserves
(bedragen x €1.000)
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Storting in reserves | 394 | 146 | 540 | 0 | 540 |
Putting uit reserves | 1.349 | 2.443 | 3.792 | 0 | 3.792 |
Saldo | 955 | 2.296 | 3.252 | 0 | 3.252 |
Voorzieningen
(bedragen x €1.000)
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven tlv voorzieningen | 0 | 12 | 12 | 200 | 212 |
Inkomsten tgv voorzieningen | 0 | 12 | 12 | 0 | 12 |
Saldo | 0 | 0 | 0 | -200 | -200 |
Investeringen
(bedragen x €1.000)
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven tlv investeringen | 7.303 | 7.070 | 14.373 | 80 | 14.453 |
Inkomsten tgv investeringen | 1.391 | 1.603 | 2.994 | 0 | 2.994 |
Saldo | -5.912 | -5.467 | -11.379 | -80 | -11.459 |
Exploitatie (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Leefomgeving | Begroting 2019 | 34.391 | 14.243 | -20.148 | |
4e kwartaalrapportage 2018 | 2.207 | 20 | -2.187 | ||
Voorbereidingskrediet geluidsmaatregelen Bathmen | 100 | 0 | -100 | ||
Reactie op motie betaald parkeren op (koop)zondag en verlagen betaalgrens 22u | 0 | -83 | -83 | ||
Oude Oxersteeg 3, woningbouw | 0 | 23 | 23 | ||
Voorjaarsnota 2019 | 8 | 0 | -8 | ||
Ambtelijke wijziging | -157 | 0 | 157 | ||
1e kwartaalrapportage 2019 | 471 | 0 | -471 | ||
Totaal programma | 37.020 | 14.203 | -22.817 | ||
Reserves (bedragen x€1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Leefomgeving | Begroting 2019 | 394 | 1.349 | 955 | |
4e kwartaalrapportage 2018 | 20 | 2.207 | 2.187 | ||
Reactie op motie betaald parkeren op (koop)zondag en verlagen betaalgrens 22u | 0 | 83 | 83 | ||
Voorbereidingskrediet geluidsmaatregelen Bathmen | 0 | 100 | 100 | ||
1e kwartaalrapportage 2019 | 13 | 53 | 40 | ||
Oude Oxersteeg 3, woningbouw | 23 | 0 | -23 | ||
Ambtelijke wijziging | 90 | 0 | -90 | ||
Totaal programma | 540 | 3.792 | 3.252 | ||
Voorzieningen (bedragen x€1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Leefomgeving | 4e kwartaalrapportage 2018 | 12 | 12 | 0 | |
Totaal programma | 12 | 12 | 0 | ||
Investeringen (bedragen x€1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Leefomgeving | Begroting 2019 | 7.303 | 1.391 | -5.912 | |
Voorbereidingskrediet geluidsmaatregelen Bathmen | 100 | 0 | -100 | ||
Ambtelijke wijziging | 690 | 0 | -690 | ||
Kredietoverheveling jaarrekening 2018 | 4.628 | 1.174 | -3.454 | ||
1e kwartaalrapportage 2019 | 1.652 | 429 | -1.223 | ||
Totaal programma | 14.373 | 2.994 | -11.379 |
2e kwartaal
Naam | Taakveld | Voortgang | Stand van zaken | |
Beter Benutten | 2.1 | Op koers | ||
Brinkgreverweg | 2.1 | Op koers | ||
Fietsparkeren Binnenstad | 2.1 | Op koers | ||
Fietssnelweg Deventer-Zutphen | 2.1 | Op koers | ||
Geluidswal A-1 - Bathmen | 2.1 | Op koers | ||
Hanzeweg - Parallelweg | 2.1 | Op koers | ||
Herinrichting Grote Kerkhof | 2.1 | Op koers | ||
MJOP 2018 Ceintuurbaan/Zamenhof | 2.1 | Op koers | ||
MJOP 2018 Reconstructie Hanzeweg | 2.1 | Op koers | ||
MJOP Wezenland / Keizer Karellaan | 2.1 | Behoeft aandacht | Bij de jaarrekening gaan wij het krediet overhevelen (zie financiële afwijkingen) | |
Reconstructie Oosterwechelsweg | 2.1 | Op koers | ||
Tunnel Oostriklaan | 2.1 | Op koers | ||
Verlichting Centrum Bathmen | 2.1 | Op koers | Uitvoering afgerond | |
Winkelcentrum Colmschate | 2.1 | Op koers | ||
Digitalisering Parkeren | 2.2 | Op koers | ||
Parkeren de Worp | 2.2 | Op koers | Uitvoering afgerond | |
Reconstructie Brinkgarage | 2.2 | Op koers | ||
Renovatie Noordenbergpoort garage | 2.2 | Op koers | Uitvoering afgerond | |
Vervanging Kaartleesapparatuur | 2.2 | Op koers | ||
Ontw. Stationsomgeving | 2.5 | Op koers | Uitvoering afgerond | |
Jan Steenstraat - Riolering | 7.2 | Op koers | Uitvoering afgerond | |
Riolering en waterhuishouding | 7.2 | Op koers | ||
Tunnel Brinkgreverweg | 7.2 | Op koers | Uitvoering afgerond |